15 December 2013

miss them so much.

Sekejap je masa berlalu. sekarang aku kat kuantan. selepas beberapa kemelut yang berlaku di pantai, aku dah mula merancang untuk tinggalkan je pantai tu. aku mula hantar resume kat semua hospital area kuantan. sebab paling kukuh, aku nak dekat dengan waled. tak nak dah long distance relationship. lagipun next year Insyaallah, kami dah nak kawen. tak kan nak duk jauh. tak mau! tak mau! tak mau! 

Alhamdulillah, sangkut dekat satu hospital kecik di kuantan. eventhough ramai kata jangan pergi sebab gaji kecik la,management teruk la,tapi hati aku still tak berganjak. i need to go out from pantai. sumpah aku sedih. sampai sekarang terbayang-bayang suasana kerja dekat pantai tu. kawan-kawan yang baik sangat2. sister yang cool giler. tapi, entah la. bila ditikam dari belakang dengan doktor yang paling aku hormat,sakitnya Allah je tau. jadi aku nekad, hantar surat resign bernotiskan 2 bulan.

and here i am. di kuantan. macam-macam aku tempuh even baru 2 minggu kat sini. banjirnya. demam tinggi nya. tiada sapa-sapa yang aku boleh bergantung kat sini sebab at the same time waled pun tersekat di kemaman,banjir teruk. i learn to live by hard. aku tidur di hospital hampir 4 hari sebab no transport. makan minum tak terjaga. yes, aku ngaku. minggu pertama,tiap malam aku menangis. kenapa la aku jadi macam ni. kenapa aku sanggup bersusah payah macam ni sekali. satu tahap tu, aku cakap dengan waled yang aku nak balik KL balik. ha-ha mesti kene gelak dengan mak ayah aku nanti.bengong je aku.

sekarang syukur. aku dah mampu tersenyum. walau kadang2, rindu pada kawan2 tu ada. kerja kat hospital ni, tak la berat sangat. berbaloi la dengan gaji yang kecik tu. tapi, tu lah. aku tak merancang nak stay lama kat sini. aku aim KMC sekarang. bukan apa, bila dah terlalu rilex,kita xdapat nak belajar benda baru. aku tak mau la seumur hidup macam ni kat sini. doa2lah aku murah rezeki dapat ke KMC.amin. amin. amin.

oh ya. sebelum aku ke kuantan, kawan2 GWB pantai ada buat jamuan perpisahan. enjoy. haha teringat sorang pun tak nangis depan aku dalam majlis tu. ain sorang je duk meraung masa aku nak blah... aduh. sayang sangat ain kat aku gamaknya. haha




































No comments: