19 January 2013

the 19th day of january


nak membebel boleh? ha-ha

sepatutnya dah boleh landing dan tutup mata sekarang sebab malam ni aku kerja malam. tapi apakan daya, tak terlelap mata ni. kenapa? sebab badan tak selesa. tak dapat mandi sebab air tak de. berapa banyak kali sebab daa.. ha-ha so, rindu pulak dekat blog sayang ni, tu yang terbukak dan tertulis post ni. eceh, tertulis la sangat kan?

hari tu kan blog, terbaca post wall cwaq. dia bersayang-sayang dengan ada one qurl ni. pergh, tangkap syahdu aku. then,lately dia asyik post yang dia ada kat KL je. dating la kot. aku pun decide dengan hati yang marah untuk delete dia terus dalam FB. well, the end kisah kami. dah la fara. dah nak masuk 5tahun fara. mungkin dulu aku cuma bahan mainan dia. kadang-kadang terflash back balik semua kenangan, he seem serius dulu. entahla. tutup buku la.

wow, aku tak percaya sekarang aku dah pakai cap dan memegang title staff nurse. adoi, baru hari aku pakai cap sebab takut dikejar matron. pergh, macam pakai pinggan kat kepala. besar sungguh tanggungjawab. hari-hari ada je kene marah dengan doktor. kalau dulu, kita student, semua responsibility leh bagi staff. well, memang dah masanya aku belajar untuk jadi bertanggungjawab masa bekerja and the most important thing dalam hidup.

dari bulan ke bulan aku duk tangguh-tangguhkan bayar duit ptptn. alasan, tak mampu lagi. urff..kalau nak ikotkan, boleh je. tapi ye la. aku ni boros sikit la. bulan-bulan mesti habis. tak dapat nak menyimpan. starting hujung bulan ni, nak try manage my wages la. selesaikan apa yang patut, selebihnya baru boleh buat belanja? wish me luck ok.

baru-baru ni dengar berita gembira dari coursemate. mereka berjaya masuk kkm. alhamdulillah. rezeki masing-masing. aku? biarlah. belum ada rezeki. aku dah usaha. selebihnya serah pada Allah. moga tenang hati ni ye.

cukupla membebel. nak start tarik selimut dah ni. =) xoxo

2 comments:

Lina_Lin said...

cinta sang ratu,cm tajuk novel ramlee awang murshid

Unknown said...

Huhu suke sgt dgn perkataan cinga sang ratu. Tu yang terbawa dalam blog ni