02 March 2014

90days to go.

hilang dah idea untuk menulis lately. agak menyedihkan macam2 kenangan/events susah senang aku berlalu macam tu je. at least if aku catatkan dalam ni, lepas 10,20 tahun aku akan gelak sendiri je bila baca balik kan. ha-ha

kerja macam biasa. if dulu alasan aku lari dari pantai kononnya sibuk sangat. ramai pesakit. kerja tak setanding gaji. bila dekat sini, situasi lebih kurang sama. stress tetap ada. kekangan kewangan tetap ada. disebabkan aku ada pengalaman setahun setengah bekerja di wad medical pantai, aku selalu jadi Incharged/Team leader. rasa nak muntah rasanya mengadap report hari-hari. kalau kat pantai dulu, siapa yang follow doktor akan tulis report and carry out plan. tapi kat sini, aku kene check satu2 fail balik. sebab ramai sini SN freshie. kurang pengalaman. takut tetinggal urgent order. haih..sama je la pantai dengan sini. baru-baru ni pulak terdengar cerita management nak buat shift 7pagi-7malam 7malam-7pagi. lagi haru biru wad nanti.

another 90days to go. majlis perkahwinan aku. rasa macam tak percaya pun ada. rasanya baru semalam habis SPM. baru je convo. pejam celik, bulan 6 ni nak bernikah? haih..pengsan kejap. persiapan almost pending semua. sebab check hantaran tak clear lagi. terpaksa pending la selagi duit takde kat tangan. hal kenduri kendara mak abah settle kan. bab bridal,hantaran semua pending sebab aku memang dah pokai. berhabis betul masa tunang hari tu. so,nganga je la kan. ha-ha tu lah, orang suruh kerja betul2,kumpul duit xnak. gatal nak kawen kan?ha-ha Alhamdulillah, aku bakal ada ibu dan bapa mertua yang paling sporting dalam dunia. siap kata, "tak pe farah, kalau check tak clear, acik bagi 10ribu cash kat tangan fara minggu depan,". rasa nak meloncat je. kahkahkah

jiwa dalam process elimation kenangan-kenangan lama. so banyak la adegan-adegan emo dan menangis2 lately. sabar ye farah. perlahan-lahan...kadang-kadang aku takde confident yang lepas ni aku tak ingat lagi benda yang dah lepas.mampu ke hilang semua sekelip mata?berdosa rasanya dengan waled.

maafkan umi sayang....

No comments: